Animal Crossing: al een tijdje werd ik nieuwsgierig gemaakt op Instagram. En nu heb ik het spel zelf ontdekt. En wat is dat leuk zeg! Zo verslavend leuk en ontspannend om te spelen. Even lekker met je hoofd in een droomwereldje, fruit plukken, vlinders vangen en schelpen verzamelen. Nooit gedacht dat dat mijn hobby’s zouden worden ;-).

Animal crossing New Horizons voor Nintendo Switch, zal ik hem kopen?

Mijn man heeft een tijdje geleden een Nintendo Switch aangeschaft. En toen dacht ik al, zal ik Animal Crossing New Horizons kopen? Maar ik speel ook (heel af en toe) de Sims op mijn computer. En dat vind ik ook nog steeds leuk en ik kom daar al weinig aan toe. Dus ik dacht, tja, ga ik dat dan wél spelen? Maar boy was I wrong. Ik kreeg het spel voor mijn verjaardag. En ik ben er superblij mee. Ik speel niet dagelijks, maar toch wel om de dag. Al is het maar een half uurtje. En het is toch echt heel erg leuk.

Wat is Animal Crossing?

Animal Crossing New Horizons is een gezellig en ontspannen spelletje waarin je je eigen eiland bouwt en leeft op een eiland. Je plukt er fruit van je eigen fruitbomen. Verzamelt insecten en bijzondere vissen voor in een museum. En je vliegt naar andere eilanden om daar bijzondere nieuwe spullen en beestjes te vinden.

Ik begon mijn eiland met sinaasappelbomen en het is de bedoeling dat je langzaam je eiland uitbouwt door ook op andere eilanden andere soorten fruit gaat ‘ontdekken’, die je dan op je eigen land kunt verbouwen. Een aantal vriendinnen speelt ook Animal Crossing en als je online speelt, kun je ook nog gezellig bij elkaar op visite op elkaars eiland. Je kunt dan ook spullen voor de ander meenemen waar de ander misschien een gebrek aan heeft. Of fruit dat je nog niet kent. Zo heb ik inmiddels alle soorten fruitbomen al op mijn eiland staan. Superleuk. Ik zeg wel vaak leuk he. In dit stukje. Zegt wel iets over wat ik van het spelletje vind.

De beste Animal Crossing tip, gratis, voor jou van mij:

Verdien veel geld met geldbomen! Iedere dag is er ergens op je eiland een schitterend gouden stukje grond. Als je daar graaft met je schep dan komt daar geld uit. Dat zijn 1000 klingels. Als je zelf direct geld terug stopt op diezelfde plek in de grond, dan staat er een paar dagen later een boom met zakken vol geld eraan! Geld groeit hier dus wél aan de bomen. Wat zeg ik je? Een droomwereld of niet?

Op deze site vind je nog veel meer tips om snel geld te verdienen in Animal Crossing New Horizons.

Ik ben benieuwd hoe het spelletje verder gaat. Hoe groots en schitterend mijn eiland zal worden, haha. Het zorgt in ieder geval voor een hoop vermaak. Eén kleine kanttekening heb ik wel bij het spel. Als iemand anders uit ons gezin het speelt, bijvoorbeeld Thijs of Mirthe, via hun eigen account. Dan komen ze toch ook op míjn eiland. Dat heb je dan niet meer voor jezelf. Gevolg is dat ik nu de enige ben die dit spel speelt. Ik zou het makkelijker hebben gevonden als je met een eigen account ook in een heel eigen spel zou zitten en niet voortborduurt op het werk van een ander zeg maar. Maar goed. Nu heb ik alles voor mezelf, dat is ook wel weer eens leuk. Alles is voor Bassie. Oh nee, niet voor Bas, dat is onze hond. Die zou zo’n spelkaartje rustig opeten als hij het te pakken zou krijgen.

Ik dwaal af. Even on topic:

Is Animal Crossing een aanrader?

Ja, nogmaals ik vind het spelletje superLEUK.

Is Animal Crossing ook leuk voor kinderen?

Ja, Animal Crossing is leuk voor kinderen, maar je moet wel kunnen lezen. Het is spel is wel in het Nederlands. Maar voor een kleuter is het dus nog niet echt te doen, als ik naar mijn dochter kijk bijvoorbeeld.

Of liever gezegd, is Animal Crossing ook leuk voor volwassenen?

Ik ben 31 😉

Gaat Animal Crossing niet vervelen?

Nee, mij nog niet. Speel het nu anderhalve maand.

Waar kun je Animal Crossing kopen?

Hier kun je Animal Crossing kopen (bij bol). Ik heb het zelf voor mijn verjaardag gekregen, dus je kunt het ook lekker op je verlanglijstje zetten natuurlijk. Maar hé, ik heb er geen spijt van in ieder geval 😉

Simone

Deze blog bevat affiliate links.